بلاگ

چطور مثل یک طراح حرفه‌ای خونه رو بچینیم؟

حرفه‌ای‌ترین دکوراتورها و کسانی که در زمینه چیدمان منزل فعالیت دارن یک مسئله مهم رو یاد گرفتن و همیشه از اون پیروی می‌کنن: «نقاط قوت خونه رو پیدا کنید و بر اساس اون چیدمان داشته باشید». از همین ابتدا بیاید ۵ تا نکته مهم برای چیدمان منزل رو پیدا کنیم. این نکات رو خودتون می‌تونید تو خونه اجرا کنید و بعد از اون خونه شما تبدیل به یک خونه با طراحی و دکور حرفه‌ای می‌شه.

۵ نکته طراحی چیدمان منزل که خیلی به بهتر شدن خونه شما کمک می‌کنه:

  1. از در ورودی شروع کنید.
  2. رنگ دیوارهای خونه روشن و خنثی باشن.
  3. نور رو به آشپزخونه راه بدید.
  4. تو هر اتاق یک آینه داشته باشید.
  5. فرش زیر مبل بره.

خب حالا با جزئیات بیشتر هر مورد رو بررسی کنیم. برای چیدمان منزل طبیعتا مبلمان جذاب و لوازم خانگی با طراحی خوب می‌تونن تاثیرگذار باشن. اما لازم نیست که حتما گرون‌ترین مبلمان رو بخریم. کمی خلاقیت داشته باشیم می‌تونیم با کم‌ترین هزینه بهترین خروجی رو داشته باشیم. خب بریم سراغ مورد اول.

از در ورودی شروع کنید

خونه شما از اولین دید باید مهمون‌نوازانه و جذاب به نظر برسه. می‌تونید برای در خونه یک رنگ جذاب استفاده کنید. تو خیلی از فرهنگ‌ها رنگی مثل قرمز به عنوان یک رنگ خوش‌شانسی دیده می‌شه. تصور کنید وقتی مهمون به خونه شما میاد، حس خوش‌شانسی داشته باشه.
بعضی جاها قرمز به چشم یک رنگ خوش‌آمدگو شناخته می‌شه. چی بهتر از اینکه همون اول به مهمون‌ها خوش‌آمد بگین؟ رنگ نارنجی و زرد هم حس گرما و لذت رو به همراه دارن. حتی از لوازم تزیینی مثل یک قاب یا حتی یک گل هم می‌شه استفاده کرد. ریسک کنید و خلاق باشید.

رنگ‌های خنثی برای دیوارهای خونه

به رنگ‌های خاکستری و بژ اهمیت بدید. رنگ‌ها تاثیر گسترده‌ای در حرکت دارن. یعنی چی؟ یعنی اینکه وقتی یک جایی از خونه راهرو یا راه‌پله دارید، خیلی مهمه که رنگ دیوار شما توانایی حرکت رو داشته باشه. مثلا اتاق A رو در نظر بگیرید که زرد رنگه و اتاق B که قرمز رنگه، باید رنگ راهرو میانی بین این دو تا Transition داشته باشه. رنگ بژ و خاکستری عموما رنگ‌ها هستن که این قابلیت رو به شما می‌دن.

اگر دو تا اتاق کوچک کنار هم دارید، می‌تونید با یک رنگ روشن و خنثی اندازه و متراژ اون اتاق رو بیشتر نشون بدید. پس توجه کنید که رنگ‌های روشن بهترین گزینه برای افزایش متراژ خونه محسوب می‌شه. خطوط رنگی افقی یا عمودی هم می‌تونن در برخی شرایط به کمک شما بیان.

آشپزخونه باید پرنور باشه

ما ایرانی‌ها علاقه خاصی به پرده‌های سنگین و پر از طرح داریم. اما عموما این پرده‌ها انتخاب خوبی برای فضایی مثل آشپزخونه نیست. پیشنهاد ناژینو چیه؟ می‌تونید حتی پرده رو حذف کنید و به جای پرده از یک قاب پنجره زیبا در کنار چندین گلدون و گیاه استفاده کنید. سعی کنید که آشپزخونه نور زیادی بگیره. اینطوری مطمئن می‌شید که آشپزی کردن تو این خونه جذاب‌تر و جالب‌تر از همیشه باشه. حتی تصور کنید که نور آشپزخونه کم باشه و شما برای دیدن محتویات آشپزی خودتون مجبور می‌شید که نور مصنوعی اضافه کنید. نور مصنوعی ممکنه حتی ذائقه یک غذا رو هم تغییر بده. پس حتما به نور خورشید اهمیت بدید.

هر اتاق، یک آینه!

آینه‌ها بدون شک فضای یک اتاق رو بزرگ‌تر و پرنورتر نشون می‌ده. آینه‌ها باید روی دیوارهای درستی نصب بشن. در غیر این صورت ممکنه که رفلکشن و بازتابی که نشون می‌دن خیلی مناسب نباشه. مثلا روبروی دستشویی خیلی انتخاب درستی نیست که آینه بذاریم. اما می‌تونیم روبروی پنجره یا حتی گلدون‌ها از آینه استفاده کنیم. مثلا جلوی میز تلویزیون از آینه استفاده نکنید، چون رفله اذیت‌کننده‌‌ای رو خواهید داشت.

فرش باید زیر مبل باشه

یک فرش، باید زیر پایه‌های جلوی یک مبل و کاناپه باشه. فرش شما می‌تونه این امکان رو داشته باشه که محل نشستن افراد رو مشخص کنه. حتما رنگ فرش‌ها رو هم در نظر داشته باشید. طبیعتا رنگ‌های قدیمی فارسی و ایرانی که در فرش‌های ایرانی استفاده می‌شد، برای هر خونه‌ای مناسب هستن، اما حتما پالت رنگی مبل و فرش رو در نظر بگیرید.

چه جنسی برای مبل راحتی انتخاب کنم؟

مبلمان منزل شما می‌تونه نمادی از احوالات شما باشه. اگر مبلمانی لوکس و سلطنتی خریداری کنید، پس مهمون‌های شما هم برخوردی لوکس و سلطنتی با خونه شما خواهند داشت. اگر مبلمانی رو انتخاب کنید که راحتی رو در اولویت خودش قرار می‌ده پس مهمون‌های شما هم راحت‌تر تو خونه شما می‌مونن. جنس مبل راحتی هم تاثیر زیادی داره. بهتره که چه جنسی رو انتخاب کنیم؟

اولویت در انتخاب جنس مبل راحتی چی باشه؟

همیشه راحتی خودتون رو در اولویت قرار بدید. خونه جایی برای زندگی و آرامش باید باشه. هممون دوست داریم که خونه خوشگل و جذاب به نظر بیاد، اما نباید مجبور کنیم خودمون رو که خونه ناراحتی رو ایجاد کنیم. پس همون اول به راحتی فکر کنید. بعدها می‌تونید به دوام محصول هم فکر کنید. بعضی اجناس دوام بالاتری دارن. همچنین تنوع رنگی و قیمت هم اولویت دارن. یک اولویت دیگه نیاز به تمیز کردن مبل که رنگ هم در این تصمیم‌گیری می‌تونه دخیل باشه.

چه جنسی رو انتخاب کنیم؟

اینجا با انواع جنس مبل راحتی آشنا می‌شیم و بهترین رو انتخاب می‌کنیم:

  • مبل راحتی نخی: اگر یک محصول نرم و راحت می‌خواین بهتره که نخی خریداری کنید. البته که چین و چروک از اصلی‌ترین مشکلات این نوع مبل خواهد بود.
  • مبل راحتی کتان: این نوع جنس طبیعیه و در مقابل کثیفی مقاومت می‌کنه، اما نشستن فراوان باعث چروک می‌شه.
  • مبل راحتی مصنوعی: آکریلیک، نایلون و پلی‌استر قیمت ارزون‌تری دارن و چروک کم‌تری می‌گیرن اما حس کیفیت رو منتقل نمی‌کنن.
  • مبل راحتی نانو: این نوع مبل مقاومت بالایی داره. همچنین تمیز کردن اون راحت‌ترین کار ممکن خواهد بود.

با در نظر گرفته بودجه، رنگ دلخواه، حس دلخواه و موارد دیگه‌ای که اشاره کردیم، می‌تونید بهترین تصمیم رو بگیرید.

چطور میز تلویزیون هایگلاس را تمیز کنیم؟

محصولات هایگلاس دوام بالایی دارند و گزینه‌ای جذاب برای منزلی با طراحی مدرن است. با این حال مثل تمام لوازم خانگی، باید از محصولات هایگلاس هم به خوبی مراقبت کرد و مواظب بود که مشکلی برای ساختار آن‌ها ایجاد نشود. مطمئنا برخورد اجسام سخت با چنین محصولاتی طی مرور زمان باعث خرابی آن‌ها خواهد شد.. چه بسا اگر جسم سختی کافی را داشته باشد و سرعت برخورد جسم بالا باشد، محصول با خرابی غیرقابل بازگشتی مواجه شود. اما چطور میز تلویزیون هایگلاس را تمیز کنیم بدون اینکه به آن آسیبی برسانیم؟ موارد زیر کلیدی است:

  • استفاده از پارچه میکروفایبر
  • عدم استفاده از محصولات شیمیایی
  • لطافت در تمیز کردن

استفاده از پارچه میکروفایبر

باید از پارچه‌هایی استفاده کنید که الیاف موجود در آن‌ها توانایی آسیب رساندن به هایگلاس را نداشته باشند. به چه عناصری باید دقت کرد؟ ابتدا الیاف باید ریز و نرم باشند. این مسئله به شما کمک می‌کند که به راحتی گرد و غبار را جذب کنید و تماس چندانی با هایگلاس نداشته باشید که باعث ایجاد خش روی آن شود. البته همانطور که گفتیم محصولات ناژینو مقاومت بالایی در برابر آب و خش دارند، با این حال کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

پس از استفاده یک‌باره از میکروفیبر یا به خوبی آن را تمیز کنید و دوباره استفاده کنید، یا از پارچه‌های نو بهره بگیرید. نو بودن پارچه میکروفایبر ممکن است که هزینه بالاتری داشته باشد، اما امنیت لوازم خانگی شما را تضمین می‌کند.

عدم استفاده از محصولات شیمیایی

هر محصولی که غلظت بالایی از مواد شیمیایی را در خود جای داده را باید کنار گذاشت. محصولات شیمیایی که حاوی اسید و قلیایی بالا هستند، مطمئنا آسیب سنگینی به میز تلویزیون هایگلاس می‌رسانند.

از چه چیزی استفاده کنیم؟ کمی آب گرم و مایع شوینده ساده مانند صابون پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. پس به همین نکته توجه کنید و به شکل قابل توجه عمر محصول خود را افزایش دهید.

لطافت در تمیز کردن

آرام میز را تمیز کنید. به همین سادگی. تنها لازم است که به آرامی و با لطافت تمام لکه‌ها و غبار را از بین ببرید. هیچ راز نهفته‌ای وجود ندارد. تصور کنید که جسمی قیمتی جلوی روی شما قرار گرفته و باید با لطافت با آن برخورد کنید.

میز تلویزیون از کجا بخریم؟

خرید میز تلویزیون از دغدغه‌های اصلی هر شخص خانه‌داری است. ایجاد یک ست سرگرمی جذاب در منزل به بهبود کیفیت زندگی کمک شگرفی خواهد کرد. میز تلویزیون شما هم می‌تواند بخشی از این مسئله باشد. برند ناژینو انتخاب‌های فراوانی را در زمینه میز تلویزیون برای شما فراهم کرده. از محصولات وکیوم گرفته تا هایگلاس، همگی با کیفیت بالا برای عرضه فراهم هستند. برای خرید میز تلویوزیون باید چندین نکته را به خاطر سپرد.            

  • نسبت اینچ میز تلویزیون
  • امکانات آن
  • جنس آن

نسبت اینچ میز تلویزیون

باید میز تلویزیون شما در وهله اول امکان پشتیبانی از اندازه تلویزیون را داشته باشد. عموما میزهای ناژینو محدوده‌ای 15 اینچی را پوشش می‌دهند. یعنی مثلا یک میز توانایی پشتیبانی از تلویزیون 32 تا 45 اینج را دارد. هنگام خرید محصولات ناژینو، حتما به محدوده پشتیبانی از اینچ میز دقت کنید و محصولی را خریداری کنید که مناسب استفاده‌های روزمره شما خواهد بود.

امکانات میز تلویزیون

نسبت به ست سینمای خانگی که خریداری می‌کنید، به امکانات متفاوتی نیاز پیدا می‌کنید. مثلا اگر ست صدا شما گستردگی بالایی دارد، پس باید گزینه‌ای از ناژینو را انتخاب کنید که امکان پشتیبانی از Subwoofer را دارد. اگر متعلقات کوچک و فراوانی دارید باید میز تلویزیونی را خریداری کنید که قابلیت گسترش به تکه‌های مختلف را دارد. حتی کشوها هم می‌تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

جنس میز تلویزیون

جنس میز تلویزیون باید برای شما حائز اهمیت باشد. محصولات ناژینو همگی در کیفیت بالایی عرضه می‌شوند و نباید نگران دوام آن باشید. گستره جنس‌های میز تلویزیون ناژینو وسیع است. از هایگلاس گرفته تا انواع MDF مثل MDF وکیوم در محصولات ناژینو پیدا می‌شود. به فروشگاه ما سری بزنید، یک گزینه را انتخاب کنید و بر اساس جنس آن تصمیم بگیرید. مثلا در تماس با آب بسیاری از محصولات ناژینو مقاوم است. این مقاومت به عمر بالاتر محصول کمک شگرفی خواهد کرد.

 

 

ناژینو چیست؟

کلمه ناژینو برگرفته از نارون است. ناژینو از منظر تجاری برندی از گروه پورمیکائیل است که تلاش دارد فرصت‌های تازه به همراه دیدگاهی تازه در زمینه مبلمان را ایجاد کند. اصلی‌ترین محصول گروه ناژینو میز تلویزیون است. در طراحی محصولات ما سلایق مختلفی جا داده شده و باعث شده که طرح‌ها از یک زبان کمک بگیرند و تنوع دوچندانی هم داشته باشند.

اما تنها منظر تجاری مهم نیست، بلکه فرهنگ و فلسفه یک برند هم حائز اهمیت است.

فلسفه برند ناژینو چیست؟

برند ناژینو از آرکی‌تایپ و کهن‌الگوی جستجوگر پیروی می‌کند. در قلب هویت جستجوگر، عنصر کشف ناشناخته نهادینه شده. باید گشت و گشت و گشت تا به سرچشمه سوالات رسید. ما پاسخ بسیاری از سوالات خود را از طبیعت می‌گیریم. طبیعت برای ما نمایان‌گر توازنی در عین نامتعادلی است. توازنی که به آن احترام می‌گذاریم.

ارتباط ما با طبیعت در محصولات و در روند بازگشت به طبیعت نمایان است. محصولات ما از طبیعت سرچشمه می‌گیرند و به همین خاطر ما هم با کاشت نهال و تلاش برای حفظ زیست‌بوم اطراف خود، به آن کمک می‌کنیم.